De Lessen

Inhoud van de lessen

 

  • Peuterplezier: Dansles voor de allerkleinste kindertjes van 1,5 – 4 jaar. Dansen, zingen, springen, en vooral het samen plezier maken staat centraal tijdens deze les.
  • Dansles kinderen:  Voor kindertjes van 4 en 5 jaar. Lenigheid, buikspieren, motoriek, dans en danstechniek wordt tijdens deze les aangeleerd. Dansjes op K3 en andere kinderliedjes zijn hier volop aanwezig. Plezier staat bij deze les op nummer 1!
  • Dansles Selectie: Een geselecteerde groep die meerdere keren per week dansen (streetdance/hiphop) en trainen voor een voorstelling/demo of wedstrijd met het uiteindelijke doel van de wedstrijd de finale van de Nederlandse Kampioenschappen halen.
  • Streetdance: Spreekt eigenlijk voor zich, het is een verzamelnaam van stoere dansvormen die niet zijn ontwikkeld in dansinstituten, maar op straat, in clubs en middelbare scholen. Tegenwoordig kan het gezien worden als een onderdeel van de hiphop. Het zijn dansen zoals men op TV ziet.
  • Breakdance: Deze vorm van dans heeft een veel verschillende soorten bewegingen, grofweg ingedeeld in top rock (staand dansen), footwork (vanuit gehurkte positie), powermoves en freezes (poses). Binnen break (en globaal bij hiphop) draait het om het hebben van een eigen stijl, originaliteit en expressie. Als één danser een move van een ander ‘steelt’ wordt dat biten genoemd. Binnen een battle wordt dit uitgebeeld door met beide armen op elkaar te slaan (het zou dus een mond voor moeten stellen). Originaliteit komt vaak terug in de hiphop.
  • Pilates: Pilates is een bewegingsmethode die ontworpen is om het lichaam in evenwicht te brengen. Het is een uitgebreid systeem van specifieke oefeningen die uitgevoerd worden op de oefenmat. Het systeem volgt de principes van het zeer bewust bewegen met intense concentratie,  een specifieke ademhaling, het werken vanuit je kern/centrum en dat alles met vloeiende bewegingen.

    Pilates levert tientallen resultaten op voor de beoefenaar die met regelmaat en precisie traint. Zo verkrijgt de beoefenaar een verhoogde longcapaciteit en betere bloedcirculatie door een diepe ademhaling. Spierkracht en flexibiliteit worden verbeterd, vooral die van de rompspieren. De wervelkolom wordt soepeler en kan meer aan. Rondom het bekken wordt alles veel stabieler. De coördinatie, zowel musculair als mentaal wordt verbeterd. Botten worden steviger en gewrichten soepeler. Pilates heeft een ontspannende werking op de geest. Het bevrijdt het lichaam van spanningen en verhoogt het energiepeil.

    Het lichaam komt dus in evenwicht, de houding wordt verbeterd, zo ook het lichaamsbewustzijn en de bewegingstechniek. Dit alles heeft aangename voordelen op aspecten in je dagelijkse leven.

  • Shape Pilates: Dezelfde beschrijving als Pilates, het enige verschil is dat men hier de les begint met een korte warming up. Geen ingewikkelde passen, maar een aangename wijze om alle spieren warm te draaien.
  • Zumba: Zware danstraining op heerlijke dansmuziek, plezier en uithoudingsvermogen staan hier op de eerste plaats. Geschikt voor jong en oud!
  • Power Yoga: Zoals de naam al doet vermoeden is Power Yoga een krachtige en dynamische vorm van yoga. Daar waar yoga door sommigen gezien wordt als gracieus en elegant gaat Power Yoga een stapje verder. Twee stappen verder. Er wordt bij Power Yoga gebruik gemaakt van oefeningen waarbij bewegingen centraal staan zoals de natuur die bedoeld heeft. Een onderdeel van Power Yoga is ook dat het complete lichaam erbij betrokken is. Dit leidt er toe dat je je na een aantal weken Power Yoga fitter, energieker en kalmer voelt. Goed voor de ontwikkeling van spieren is het ook.Maar Power Yoga heeft ondanks dit fysieke aspect wel alles met yoga te maken. Ook innerlijk verandert er namelijk wat als je Power Yoga beoefent. Emoties, spanningen en allerlei angsten sla je als mens op in je innerlijke systeem. Deze vaak ongewenste en soms ook schadelijke verborgen krachten worden in het lichaam losgemaakt en eruit gewerkt door het beoefenen van Power Yoga. Je mentale veerkracht wordt herontdekt en versterkt. Maar de nadruk bij Power Yoga ligt toch vooral bij het fysieke. Het is een lichaamsoefening, waarin de totale mens beschouwd wordt. In een Power Yoga-sessie komen fysieke kracht, mentale kracht, souplesse, conditie en balans allemaal aan bod. Dit leidt ertoe dat alle systemen in het lichaam worden verbeterd.
  • Power Hour: Zware kracht en conditie les; bij deze les wordt de conditie verbeterd, en worden veel buikspieren en krachtoefeningen met de armen, rug en benen gegeven. Er wordt met schema’s gewerkt zodat er een stijgende lijn zit in de training, geschikt voor mensen en kinderen die vaker sporten.